Emily Carr 2004: Bilingual
Category: Books,Arts & Photography,History & Criticism
Emily Carr 2004: Bilingual Details
During her lifetime, critics disparaged Emily Carr's paintings and galleries considered her style too "new" for the current taste. Since then, however, she has become one of Canada's best-loved artists, with fans across the country and around the world. Her unique perspective and soulful representations are an icon in Canadian art, her work recognized for its sophistication and appreciated as a passionate homage to the West Coast's natural environment and early cultures. Each of these works represents a moment in Carr's development, both artistic and personal: from her early works in France, where she learned what it meant to be an artist, to her late works painted in the deep of old growth forests, where she would camp by herself for months at a time. In Emily Carr 2004 we present a selection of paintings from the rich legacy of a remarkable artist. De son vivant, les critiques se sont attaqués aux oeuvres d'Emily Carr, et les galeries d'art considéraient son style comme étant trop « avant-gardiste » à leur goût. Depuis, elle est devenue l'une des artistes les plus appréciées au Canada, comptant des admirateurs aux quatre coins du pays et du globe. Son point de vue unique et ses représentations expressives constituent un point de mire de l'art canadien, et ses oeuvres sont reconnues pour leur raffinement et appréciées en tant qu'hommage passioné à l'environnement naturel et aux premières cultures de la Côte Ouest. Chacune de ces oeuvres représente une période de son développement, tant artistique que personnel : qu'il s'agisse de ses premières oeuvres en France, où elle a appris ce que signifiait être artiste, ou de ses dernières oeuvres, peintes au coeur de forêts anciennes où elle campait pendant des mois. Emily Carr 2004 présente des oeuvres sélectionnées parmi le riche héritage laissé par une artiste remarquable.
Reviews